اخبار کوهپیما

پیدا شدن کفش «اندرو ایروین» در هیمالیا ( اورست)

ماه گذشته یک  گروه فیلمبرداری که در حال ساخت مستندی برای National Geographic  بودند، به طور اتفاقی کفشی که بر اثر ذوب یخچال نمایان شده بود را یافتند. بر اساس شواهد کفش متعلق به اندرو ایروین همنورد جورج مالوری است که در سال 1924 هنگام صعود به اورست ناپدید شدند.

شاید پیدا شدن این کفش به یافتن پاسخ برای یکی از بزرگترین معماهای کوهنوردی کمک کند: آیا مالوری و ایروین توانسته بودند 29 سال پیش از «هیلاری و نورگای» اورست را صعود کنند؟

جیمی چین، مستندساز و کوهنورد معروف، که گروه فیلمبرداری را هدایت می کرد، یافتن این کفش با پای داخل آن را به عنوان یک «لحظه بزرگ و احساسی» توصیف کرد.

در یک صد سال گذشته، بسیاری از کوهنوردان به دنبال جسد ایروین گشته ‌اند، زیرا این جوان ۲۲ ساله یک دوربین عکاسی با خود داشت و احتمال می دهند عکسی با همنوردش بر روی قله اورست گرفته باشد.

خانواده ایروین اکنون یک نمونه DNA برای کمک به تأیید اینکه این پا واقعاً متعلق به اوست، ارائه داده‌اند، اما تیم فیلمبرداری کاملاً مطمئن هستند که این کفش متعلق به اندرو است، زیرا جوراب پیدا شده در داخل کفش دارای یک برچسب با نام «A.C. Irvine» است.

ایروین و مالوری آخرین بار در ۸ ژوئن ۱۹۲۴ زنده دیده شدند هنگامی که برای صعود به سوی قله اورست می رفتند. جسد مالوری در سال 1999 توسط کنراد آنکر پیدا شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *