جوردی کورومیناس (Jordi Corominas)، کوهنورد اسپانیایی، به عنوان دریافت ‌کننده جایزه پیوله دُور کاریر سال 2024 انتخاب شد. او در ماه دسامبر، در جشنواره بین‌المللی سن مارتینو دی کاستروزا (دولومیت‌ های ایتالیا)، که از 8 تا 11 دسامبر برگزار می شود، شانزدهمین جایزه دستاورد والتر بوناتی – پیوله دُور کاریر- را دریافت خواهد کرد.

پیش از کورومیناس، والتر بوناتی، رینولد مسنر، داگ اسکات، رابرت پاراگوت، کرت دیمبرگر، جان راسکلی، کریس بونینگتون، وویچخ کورتیکا، جف لو، آندریج شترملج، کریستوف ویلیکی، کاترین دستیول، یاسوشی یامانویی، سیلوو کارو و جورج لو، این جایزه را دریافت کرده بودند. 

در بخشی از متن بیانیه مطبوعاتی پیوله دُور کاریر آمده است:

«…جوردی کورومیناس، یک کوهنورد با تجربه و مشهور است که در طول چند دهه، به موفقیت‌ های چشمگیری دست یافته است. او در سال 1975 به عنوان یکی از نخستین صعودکنندگان به قله اورست شناخته شد و در سال 1980 نیز به قله K2 صعود کرد.

…جوردی کورومیناس به عنوان یک کوهنورد با تجربه و مشهور، الهام‌ بخش بسیاری از کوهنوردان جوان بوده است. او همیشه به ارزش ‌های اخلاقی و ورزشی در کوهنوردی پای بند بوده است و به عنوان یک سفیر واقعی برای این ورزش شناخته می‌ شود.»

شاید مهم‌ ترین نقش کورومیناس استفاده از دیدگاه منحصر به فردش درباره کوهنوردی – سبک سبُک، آزاد، مدرن و پیشرو – برای تأثیرگذاری بر گذار بین دو نسل از کوهنوردان اسپانیایی باشد.

اسکار گوگورزا، کوهنورد و روزنامه‌نگار، درباره او می گوید:

“مدت‌ ها پیش از این که با جوردی آشنا شوم، او در دنیای کوچک کوهنوردی اسپانیا افسانه‌ بود. من 25 سال است که او را می ‌شناسم و هرگز نشنیده‌ ام که بگوید: «من این یا آن قله را صعود کرده ‌ام».

امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *